понеділок, 12 жовтня 2015 р.

Завдання до І туру Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури (10 клас)

Завдання до І туру Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури
10 клас
Мова
1  Слова записати фонетичною транскрипцією, визначити кількість букв і звуків.
        Життя, боротьба, ллється, здається, кукурудза, мрія, безземельний.
Мах. 5 б.
2.       Поставити замість крапок м'який знак чи апостроф там, де        
потрібно:                                                                                   
     Рейк...явік,Н..ю-Йорк,двох..ярусний,Снігурон..ці,камін..чик
      моркв..яний ,п..юре ,без..язикий ,брин..чати ,ремін..чик ,різ..б..яр
    лл..єт..ся ,рибал..ці ,жін..ці ,нян..чин ,пан..європейський
    міжгір..я ,черв..як ,торф..яний ,дзв..якнути.           
Мах. 8 б.
3.   Відредагуйте речення.      
              Глядачі, сидячі в першому ряду, захоплено аплодували артистам.
               На протязі уроку ми слухали розповідь учителя.
              Моя пропозиція, я рахую, являється самою гарною.
              Рекомендую прийняти участь у слідуючих міроприємствах, силами учнів.
              Підготувати святковий концерт.
              Письменник змалював у романі найбіднішу бідноту. 
Мах. 8 б.
4.    Пояснити лексичне значення наведених фразеологізмів ,увести кожен з них у речення:                                                             
    – пасти задніх
    – пекти раки                                                                      
    – узяти бика за роги                                                                                Мах. 9 б.

          Література
1. Дати відповідь на питання
Що таке
   – метафора                                                                                
   – поема
   – риторичне запитання
Мах. 5 б.
2.    Написати твір – роздум на одну з поданих тем:              
    –Чи може повість І. Нечуя – Левицького “Кайдашева сім’я”    зацікавити українця ,що зрікся рідної мови?
–Мої роздуми над долею української сім'ї (за повістю І. Нечуя –    Левицького “Кайдашева сім’я”).                                                                            
    –У піснях – історія мого народу.
    –Цілую руки твої ,мамо.                                                                                                                             
    –"Україно,моя Україно ,я для тебе на світі живу…"                                                                                                                       
             Мах. 10 б.


Максимальна кількість балів за правильні, доречні та точні відповіді – 45 б.




Вчитель   Л. А. Хоменко


Немає коментарів:

Дописати коментар