Завдання до І туру Всеукраїнської олімпіади
з української мови та літератури
10 клас
Мова
1 Слова записати фонетичною транскрипцією, визначити
кількість букв і звуків.
Життя, боротьба, ллється, здається, кукурудза, мрія, безземельний.
Мах. 5 б.
2. Поставити замість крапок м'який знак чи
апостроф там, де
потрібно:
Рейк...явік,Н..ю-Йорк,двох..ярусний,Снігурон..ці,камін..чик
моркв..яний ,п..юре ,без..язикий ,брин..чати ,ремін..чик ,різ..б..яр
лл..єт..ся ,рибал..ці ,жін..ці ,нян..чин ,пан..європейський
міжгір..я ,черв..як ,торф..яний ,дзв..якнути.
Мах. 8 б.
3. Відредагуйте
речення.
Глядачі, сидячі в першому ряду,
захоплено аплодували артистам.
На протязі уроку ми слухали
розповідь учителя.
Моя пропозиція, я рахую,
являється самою гарною.
Рекомендую прийняти участь у
слідуючих міроприємствах, силами учнів.
Підготувати
святковий концерт.
Письменник змалював у романі
найбіднішу бідноту.
Мах. 8 б.
4. Пояснити лексичне значення наведених
фразеологізмів ,увести кожен з них у речення:
– пасти задніх
– пекти раки
– узяти бика за роги
Мах. 9 б.
Література
1.
Дати відповідь на
питання
Що таке
–
метафора
– поема
– риторичне
запитання
Мах. 5 б.
2. Написати твір – роздум на одну з поданих
тем:
–Чи може
повість І. Нечуя – Левицького “Кайдашева сім’я” зацікавити українця ,що зрікся рідної мови?
–Мої роздуми над долею української сім'ї (за повістю
І. Нечуя – Левицького “Кайдашева
сім’я”).
–У піснях
– історія мого народу.
–Цілую
руки твої ,мамо.
–"Україно,моя Україно ,я для тебе на світі живу…"
Мах. 10 б.
Максимальна кількість балів за правильні,
доречні та точні відповіді – 45 б.
Вчитель Л. А. Хоменко
Немає коментарів:
Дописати коментар